Disktekniker

Jo, i köket så går det åt mycket diskmedel. Lite onödigt mycket faktiskt, har jag sett. De flesta tar lagom med Yes, men andra tar typ såhär mycket:

Ja, jag vet vad du undrar. -Vad är det för svarta prickar i såpan? Det är bara myror.

Iallafall så är det för mycket såpa. Själv använder jag bara en droppe som jag gnider in i en tvättsvamp. Sedan häller jag på lite vatten och trycker lite på svampen. Då kommer det massa skum som man kan använda till att diska mycket disk med.

Och om man tänker efter lite så är den metoden typ 27.3 gånger bättre. Hade alla använt den tekniken så hade vi inte behövt ha de där utspäda spreyflaskorna i köket.

Men det är inte så troligt att alla kommer att använda metoden även om JAG skriver om den.

Så då får vi helt enkelt köpa in lite smarta diskborstar som fixar doseringen av såpa själva.

Finns att köpa på biltema http://www.biltema.dk/sv/Hem/Stad/Utrustning/Diskborste-med-svamp-85484/

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0