Fråga Olle 2, Svar

1. Varför lyser inte månen varje kväll?

För att månen snurrar runt jorden, och för att jorden snurrar.

När månen är längst bort från solen är det alltid fullmåne och om den är som närmast så är det nymåne. Sedan snurrar också jorden så då är det inte alltid man ser månen på natten, utan den kan vara någonstanns på himmelen på dagen.

Men månen synns alltid en gång per dygn, om det inte är molnigt

 

2. Vad stod det egentligen på den där mystiska lappen i trappen?

Det får ni lista ut själva.

Jag kanske kan ge er en ledtråd senare


3. Vad är det bästa du vet?

Ja, jag vet inte riktigt exact vad det bästa är, men jag kan säga saker jag gillar.


  • Formel 1(och andra bilsporter)
  • Mycket innom data
  • Sporter(volleyboll, inlinesbandy mm.)
  • Vara här på Götabro
  • Kreativa saker(antar jag)


4. Ko eller caballo?

Tja, jag gillar ju mjölk så det blir nog ko då.

(eller frågas det om vilken blogg? nee säkert inte)

 

Det går fortfarande att fråga frågor om man vill


Kommentarer
Postat av: sofia

fortsättning på fråga 4 : tolka den hur du vill! sen angående bloggarna så är det ju omöjligt att sätta den ena över den andra i detta fallet... men om du känner att du vill ge dig in i den forskningen så var så god :D

2011-10-25 @ 00:59:03
URL: http://thecowsuits.blogspot.com
Postat av: Sebbe

Tycker du ska testa caballomjölk innan du uttalar dig om att du föredrar den ena pga mjölken! :)

2011-10-25 @ 16:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0