Fråga: kang kangdkjäm gi fö gangajt

Så lät det när simon frågade om tandkräm kan bli för gammalt.
Jag sökte på google och hittade inte något alls, på den första sidan jag besökte.
Den handlade bara om hundtandkräms utgångsdatum så det går ju inte att ta.

Men på den andra sidan jag gick in på så, eller kanske trejde sidan, så hittade jag vad jag letade efter:
"Hur utläser man utgångsdatumet på zendium(tandkräms märke) produkterna?"

Om hållbarheten är längre än 30 dagar så behöver man inte skriva ut bäst före datumet på tuben
Men det går att lista ut ändå.

Det brukar finnas en liten sifferkod någonstans på tuben, t.ex. som 70791.
7 betyder att den är gjord 2007
079 betyder dag 79 på året
01 är bara något annat

Den tandkrämstuben har en hållbarhet på 2,5 år, om man inte öppnar den tror jag.

Så då vet ni när eran tandkräm har går ut.


Kommentarer
Postat av: Lovisa Skogholm

haha, intressant juh!

Grymt att lära sig hur man knäcker såna koder. Det har jag alltid undrat hur man gör.

2012-01-27 @ 09:45:26
URL: http://delightlovisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0