Kylskåps-fallet

Det var så att det saknades en plast-ram till våran hylla i skylskåpsdörren en morgon.

Här är en detaljerad bild över fallet.
Ramen som är inringad på hylla 2, försvann mystiskt natten den 19:de.
Och som det inte vore nog så började saker på hyllan också att försvinna. mest glasburkar, med ketchup i, Jimmys glasburk med ketchup i för att vara exact.
Vad hade hänt med den?

Jag började genast undersöka brottsplattsen.
Jag kände på Golvet framför och märkte att det var klibbigt, fast det brukar det ju vara.
Men det luktade också något på golvet, ketchup typ, fast nä egentligen inte.

Okej, jag såg när burken föll till golvet. Då var det löst.

Men vart tog plast-ramen vägen?
Jag satte igång och började undersöka de plast-ramar som fanns uppsatta i de olika kylskåpen men kunde inte hitta något som tydde på att den var våran.

Jag hade nästan gett upp och tänkte ta någon annans (hihi) när jag märker att den plast-ramen jag tar är våran.
För att på den sitter en halv tejpbit och när jag ser på våran hylla så ser jag att andra halvan av tejpbiten sitter där.

Stöldgodset är alltså återfunnet, men tjuven är inte fast än.
Tips mottages gärna.


Kommentarer
Postat av: sofia

Fantastiskt!

2012-01-23 @ 09:04:00
URL: http://thecowsuits.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0